top of page
תמונת הסופר/תShira lee

איך לחזק הנהלה עם אריאל הלוי




גם ההנהלות הטובות והחזקות ביותר דורשות השקעה ותחזוקה מתמדת.


איזו משימה חשובה מזו מונחת על שולחנו של המנכ"ל??


ובכל זאת החיים אינם פשוטים, מדובר בפאזל מורכב של אנשים מוכשרים וסופר עסוקים שצריכים לנגן יחד סימפוניה מאתגרת.


מה הן נקודות התורפה הפופולריות ביותר בקרב הנהלות בחברות צומחות ובוגרות?


איפה נופלים ואיך אפשר להשתפר?


הנה כמה נקודות שעלו בשיחה עם אריאל הלוי, השותף המייסד ומנכ״ל של חברת הייעוץ ויאמר (Vayomar):


  1. ההנהלה מתפקדת כאוסף של סמנכ"לים שעוסקים בסנכרון ושיתוף פעולה (במקרה הטוב) כל אחד בשם התחום שלו, ולא כחברי הנהלה שלרגע שוכחים את התפקיד הספציפי ורואים את עצמם כצוות אסטרטגי שפועל בצורה הרמונית, מובנית ומדידה.

  2. הזמן שמוקדש לחשיבה, מחקר והעמקת האינטימיות בין חברי ההנהלה נופל בחשיבותו ובטל בשישים לעומת הזמן שמוקדש לאקסקיושן, עדכוני סטטוס וטיפול בבעיות. הקונספט "סוף מעשה במחשבה תחילה" פשוט לא מחזיק מים במציאות היומיומית.(ספויילר:אריאל ממליץ על ארבעה ימים בשבוע של עבודה שוטפת ויום של חשיבה, גיבוש אסטרטגיה, גיבוש הנהלה ואפילו קריאה ובהייה).

  3. בהמשך לסעיף הקודם, ישיבות הנהלה כוללות בעיקר עדכונים כל אחד בתחומו ופחות בסוגיות ליבה שישפיעו על עתיד החברה כולה. כנ"ל לגבי פורמט הישיבה שלא תמיד מוביל להגדרה ברורה של מטרות, החלטות ומשימות המשך.

  4. קבלת החלטות לא רציונלית שמבוססות על הטיות ולא על תהליכים מובנים וניהול נכון של דטה. (כאן אני מוסיפה גילוי נאות שעד עכשיו אני עוד מתקוטטת בראש עם אריאל על האם וכמה נכון לשלב אינטואיציה בקבלת החלטות)


המודלינג של המנכ"ל עם תעצומות של נחישות והתמדה יכולים להוביל את החברה לתוצאות מפתיעות לטובה אפילו מיישום של סעיף אחד בלבד מכל אלו שעלו בשיחה.


מומלץ להאזין לפרק במוד "בחן את עצמך" כדי לזהות את הנקודות ששווה לקחת כרעיון או כתזכורת. 

וגם כדי להכיר עוד איש חכם בעולם :)



קישורים למאמרים:


bottom of page